کتابخانه

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

کتابخانه

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

دانلود تحقیق کتابخانه های تخصصی و فناوری اطلاعات

این تحقیق بصورت Word و با موضوع کتابخانه های تخصصی و فناوری اطلاعات انجام گرفته است.تحقیق برای مهندسی کامپیوتر و IT مناسب است و در 22 برگه می باشد. می توانید این تحقیق را بصورت کامل و آماده تحویل از پایین همین صفحه دانلود نمایید.

تغییرات سریع و همه جانبه ، کتابخانه های تخصصی و کتابداران متخصص در این کتابخانه ها را در آستانه عصر جدیدی قرار داده است که با گذشته نه چندان دور، بسیار متفاوت است. سیستم های رایانه‌ای که در کتابخانه ها تا دهه 80 مورد استفاده قرار می گرفت ، ارتباطی پیوسته و مستقیم با عملکردهای سنتی کتابخانه ها برقرار می نمود ، علی رغم توانایی و قابلیتهای عملی و گسترده فهرستهای قابل دسترسی برای عموم (opac: online public access catalog) و سیستم های محلی متصل بدانها ، کتابخانه ها هنوز مدلی سنتی از مجموعه های فیزیکی و محلی هستند که عمدتا از طریق ابزارهای کتاب شناختی ناهماهنگ، می توان بدانها دسترسی یافت .

هم اکنون پیشرفتهای قابل توجهی دیده می شود که در حال تغییر بنیاد این مدل است . فناوریهای نو ، فهرست های کتابخانه را از راهنماهای ساده منابع به سیستمهای جامع اطلاعاتی تغییر داده اند و در مرحله ایفای تعهد خود در انتقال مستقیم منابع اطلاعاتی کتابخانه های دنیا و مراکز اطلاع رسانی ، به میز استفاده کنندگان هستند .

داده های رقمی و تصاویر الکترونیکی ، کم کم جایگزین منابع اطلاعاتی فیزیکی شده اند . روشهای سریع دستیابی به منابع اطلاعاتی به تدریج اهمیت بیشتری از گردآوری مجموعه های جدید پیدا کرده است . به گفته کینگ در سال 2010 بیش از 80درصد روزنامه ها و نشریات به صورت پیوسته و از طریق شبکه های دور بین المللی در دسترس خواهند بود.

فهرست مطالب
1. مقدمه. 1
2. فن آوری اطلاعات.. 2
3. تاریخچه فن آوری اطلاعات در کتابخانه ها2
4. زمینه های استفاده از فن آوری نوین در کتابخانه ها تخصصی.. 3
5. فراهم آوری مواد اطلاعاتی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی تخصص آینده کارکردهای جدیدگزینش و فراهم آوری منابع جدید. 3
6. سازماندهی و ذخیره اطلاعات در کتابخانه های تخصصی.. 5
7. خدمات مرجع در کتابخانه های تخصصی.. 5
8. خدمات تحویل مدرک و امانت بین کتابخانه ای در کتابخانه های تخصصی.. 7
9. مدیریت در کتابخانه های تخصصی.. 7
10. تغییرات فن آوری اطلاعات بر کاربران کتابخانه های تخصصی.. 8
11. تاثیر فن آوری اطلاعات بر حرفه کتابداری.. 9
12. آموزش علم کتابداری و اطلاع رسانی و کتابداران متخصص آینده. 10
13. پیامدهای شرایط جدید برای حرفه کتابداری و اطلاع رسانی.. 12
14. آینده کتابخانه های تخصصی.. 12
15. نتیجه‌گیری.. 15
منابع.. 18


خرید و دانلود دانلود تحقیق کتابخانه های تخصصی و فناوری اطلاعات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.